Tuesday 31 October 2017

Iklan secara bercerita mudah menarik minat pelanggan

Iklan secara bercerita semakin mendapat perhatian. Iklan secara bercerita dikatakan menarik minat pembaca untuk terus membaca dan akhirnya tertarik dengan produk yang diiklan. Atau, iklan bercerita dapat membina indentiti dan kepopularan individu di media sosial. Ia dipanggil cara menjual diri atau menarik perhatian khalayak ramai.
Di sini disalin satu contoh iklan cara bercerita di Facebook:

Saya Fatin, berumur 24 tahun, manakala suami berumur 44 tahun.
Saya nak kongsi pengalaman saya dengan suami, memandangkan jarak umur saya dan suami agak jauh, di usia suami sekarang keadaan kesihatan suami tidak menentu, tambahan pula suami mengidap kencing manis.
Untuk pengetahuan admin, hubungan saya dan suami baik, dia melayan saya dengan begitu baik dan saya pun begitu.
Cuma masalah kesihatan suami agak menggangu hubungan kami bersama. Ikhlas cakap, dalam usia saya 24 tahun ini saya amat dahagakan layanan suami, cuma di atas faktor kesihatan suami dia gagal tunaikan sebaiknya.
Suami pernah suarakan, jika perlu kami berpisah dan kehendak saya suami sanggup lepaskan saya. Dia cakap dia faham apa yang dalam fikiran saya.
Tapi saya tak sampai hati, buat masa ni saya mampu bersama biarpun naif segi nafkah batin saya tidak mendapat yang secukupnya. Saya lebih sayangkan hubungan kami. Saya yakin susah nak jumpa lelaki sebaik suami saya sekarang...
Dah banyak duit bawa suami berubat dan beli macam-macam produk, dari jenis sapu sampailah jenis pil. Suami dah jadi macam tikus makmal. Kesian dia. Macam-macam ubat dia cuba, tapi langsung tak berkesan.
Bukan nak cakap putus asa ke apa, saya ni walaupun beli guna tak jadi. Kalau nampak ada je produk lain saya akan beli, tak kira lagi yang suami beli sendiri.
Kadang saya yang minta suami stop ambil apa-apa ubat kuat lagi, saya risau apa-apa effect lagi teruk suami kena.

Sekadar saya mampu bersabar saya akan sabar. Nak jadikan cerita, saya tak ingat saya jumpa dalam wall atau dalam group, Ada satu page dia jual xxxx.
Saya mula-mula  agak ragu juga nak beli, sebab sebelum ni yang harga beratus pun saya dah beli bagi suami tapi tak de kesan. Kalau ada pun awal-awal pakai je, lama dah hilang.
Tapi memandangkan harga tak la mahal sangat, saya tanya pendapat suami, kalau dia setuju saya nak order, takpe la iktiar kalau tak jadi nak buat macam mana. Lagi pun lagi murah apa. Salahnya.
14/08/2017, saya buat tempahan.
Menakjubkan...
Saya dan suami minum separuh sachet (ikut cadangan penjual). Alhamdulillah, perubahan ketara sangat dari sebelum ni. Saya puas hati sangat pretasi suami baik dari sebelum ni...
Cuma saya tak boleh cerita detail kat sini..takut budak-budak  baca. Perkongsian saya ini untuk mana-man akak yang mengalami masalah macam saya dan suami pengidap kencing manis, saya cadangkan beli kopi ni bagi suami.
Dalam rumah tangga apa-apa masalah cari jalan penyelesaian dulu. insyaallah ada. Jangan fikir tergopoh dan ikut perasaan. Anggap sahaja ujian dari Allah.
Saya dah minta izin dekat penjual untuk promot dekat jiran-jiran. Jadi kalau admin setuju tolong kongsi pengalaman saya ini sebagai tanda terima kasih saya untuk penjual.
Ramai lagi yang lalui apa yang saya pernah lalu. Jadi tak salah kita membantu mereka.
Semoga Allah membalasnya.
Ingin mencuba XXXX
Nak whatsapp sekarang? Klik link ini.

No comments:

Post a Comment