Thursday 2 February 2023

LAPACHO ANTIOKSIDAN BANTU LAWAN PENYAKIT

 
Setiap hari tubuh terkena paparan radikal bebas, sama ada dari alam sekitar atau makanan dan minuman yang digunakan. Untuk melawan atau mengatasi kesan buruk akibat radikal bebas ialah melalui antioksidan.
 
Antioksidan adalah unsur yang memiliki fungsi untuk memerangi kesan negatif yang disebabkan dari radikal bebas.
 
Meskipun dapat menghasilkan antioksidan sendiri, tubuh cenderung lebih bergantung pada antioksidan yang berasal dari luar. Unsur ini akan berfungsi dengan cara memberikan elektron pada molekul radikal bebas sehingga menetralkan sifat buruknya.
 
Radikal bebas adalah molekul yang mengandung elektron yang tidak berpasangan. Sehingga, molekul ini dapat menyumbang atau menerima elektron dari molekul lain. Hal ini membuat radikal bebas bersifat tidak stabil dan sangat reaktif.
 
Radikal bebas mampu menyerang berbagai molekul dalam tubuh sehingga menyebabkan kerosakan sel, protein, dan DNA, serta gangguan keseimbangan dalam tubuh.
 
Sebab itu kita amat memerlukan unsur antioksidan. Jenis antioksidan ada dua, iaitu yang dihasilkan oleh tubuh dan yang diperoleh dari luar tubuh, terutama dari makanan.
 
Salah satu produk yang kaya antioksidan ialah Yoba Lapacho. Pengambilan secara berterusan dapat menampung kekurangan atau keperluan antioksidan oleh badan. Ia adalah satu usaha untuk melindungi badan daripada serangan penyakit.
 
Lapacho bukan ubat. Ia pemakanan tambahan yang memberi kesan berbeza-beza mengikut individu. Perlu penggunaan berterusan untuk kesan maksimun.
 
Ia memberi kebaikan dalam pelbagai aspek berkaitan kesihatan yang sebenarnya amat diperlukan semua peringkat umur dan keadaan kesihatan. Ia memberi kesan pencegahan dan penyembuhan. Mencegah lebih baik daripada berubat. 
 
Produk ini menggunakan bahagian pokok lapacho. Pokok lapacho berasal dari tanah pegunungan dan hutan hujan Paraguay, Argentina dan Brazil. Pokok ini mempunyai unsur antioksidan yang tinggi. .
 
Bahagian pokok lapacho didapati mengandungi nilai perubatan baik untuk menjaga kesihatan, terutama dalam aspek pencagahan. Bahagian pokok yang bernilai ialah kulitnya, khususnya bahagian dalamnya yang dipanggil 'floem'.

Lapacho digunakan sebagai antioksidan semula jadi untuk menguatkan sistem pertahanan tubuh, daya mencegah penyakit, membunuh kuman, mengurangkan kesakitan, menambah pengeluaran air kencing dan juga sebagai penawar untuk racun.

Lapacho secara saintifik dikenali sebagai Tabebuia avellenedae atau T. impetiginosa. Ia juga dikenali sebagai Pau d'Arco, IPE Roxo atau Taheebo.

Lapacho adalah salah satu herba yang kuat dipenuhi banyak agen penyembuhan dan ciri-ciri antikulat. Bahan aktif utama yang terdapat dalam lapacho sangat berkesan dalam rawatan kanser dan jangkitan kuman.

Khasiat lapacho:
- Membantu menguatkan sistem imun badan
- Sifat antioksidan yang kuat.
Antivirus.
- Antibakteria.
Mengatasi demam
- Mencegah selesema.
- Antikanser.
- Merawat gout
- Mencegah kerosakan sel
- Mempercepatkan pemulihan kesakitan 
- Mengelak masalah penglihatan
- Membantu mengatasi masalah jantung
- Meningkatkan daya pencegahan penyakit 
- Melancarkan pembuangan air kencing
- Mengurangkan kesan racun 
- Meredakan resdung 
- Mengurangkan rasa gatal bahagian muka
- Mengurangkan alahan makanan laut
- Mengurangkan kesan radikal bebas
 
Lapacho bukan ubat. Ia pemakanan tambahan yang memberi kesan berbeza-beza mengikut individu. Perlu penggunaan berterusan untuk kesan maksimun. Ia memberi kebaikan dalam pelbagai aspek berkaitan kesihatan yang sebenarnya amat diperlukan semua peringkat umur dan keadaan kesihatan. Ia memberi kesan pencegahan dan penyembuhan. Mencegah lebih baik daripada berubat. 
 
Dapatkan lapacho secara dalam talian. 
Mudah, cepat murah.
Klik pautan di bawah.

No comments:

Post a Comment