Sunday 22 July 2018

Lihat kapal terbang berlepas mendarat

Berada berhampiran lapangan terbang yang sibuk seperti KLIA tentu sekali memberi peluang untuk melihat pelbagai jenis kapal terbang yang kecil dan besar silih berganti dalam tempoh masa selang beberapa minit turun dan naik.

Melihat kapal terbang berlepas dan mendarat agak menarik. Sebab itu ada orang menjadikan sudut tepi lapangan terbang sebagai tempat istirahat untuk melihat kapal terbang berlepas dan mendarat.

Bahkan ada sekeluarga berkelah di tepi lapangan terbang bersama anak-anak. Pada mereka, bunyi bingit kapal terbang turun dan naik tidak menjadi halangan untuk berada berhampiran landasan asalkan dapat melihat satu 'seni' mendarat dan berlepas kapal terbang.

Berada di hujung lapangan terbang lagi menyeronokkan. Dapat merasakan seperti kapal terbang betul-betul berada di atas kepala. Dapat tengok tayar yang sudah sedia keluar untuk mendarat. Kalau yang baru berlepas pula dapat lihat bagaimana tayar masuk ke dalam badan kapal terbang.

Jangan rasa pelik jika tengok banyak kereta diletakkan di hujung landasan terbang seperti ada pesta di situ. Semua itu adalah pengunjung yang ingin melihat kapal terbang berlepas dan mendarat. Rasanya kalau dikenakan bayaran pun ada yang sanggup membayarnya untuk memasuki kawasan itu.  

1 comment:

  1. Kat mana ni bro? Hari tu pegi kt tempat biasa, yg turun n naik satu pn xde. Ingatkan da tukar tempat mendarat.

    ReplyDelete