Thursday 26 September 2019

BERAPA PERLU BAYAR KOS OKSIGEN


Seorang lelaki berumur 78 tahun jatuh akibat dari keletihan dipindahkan ke hospital swasta di Riyadh dan diberi bantuan oksigen selama 24 jam.

Setelah beberapa jam keadaannya bertambah baik, doktor menyerahkan bil 600 Riyal kepadanya.

Bila dia lihat bil tersebut dia mula menangis. Doktor pujuk dia supaya jangan menangis atas sebab bil itu..

Orang tua itu menjawab: "Saya tidak menangis atas sebab bil, saya boleh bayar jumlah bil tersebut. Saya menangis sebab menggunakan oksigen selama 24 jam saya perlu bayar 600 Riyal sedangkan menyedut oksigen kepunyaan Tuhan selama 78 tahun saya tidak buat sebarang bayaran... awak tahu berapa saya hutang Dia?

Doktor menundukkan kepalanya, dia menangis. Berapa tahun sudah kita menyedut oksigen tanpa membayar bil pujian dan berterima kasih setaraf dengan kemulian Nya dan keesaan kuasa Nya.

Ambillah sedikit masa untuk sedar perlunya berterima kasih kepada Allah. 

No comments:

Post a Comment