Friday 3 May 2019

KHASIAT PEMANIS DARIPADA TEBU HITAM

Penduduk Malaysia semakin mementingkan soal kesihatan. Rakyat berusaha menjaga pemakanan agar terhindar daripada kesan buruk. Antara bahan yang mendatangkan kesan buruk ialah gula. Rakyat Malaysia suka kepada makanan dan minuman manis.
 
Untuk mengurangkan pengambilan gula tanpa mengurangkan rasa manis, terdapat produk yang boleh menggantikan gula. 
 
Sekarang ini dua produk semakin dikenali menggantikan gula ialah gula nano dan stevia.

Pemanis gula nano mempunyai khasiat yang baik. Gula nano adalah pemanis tebu hitam semulajadi yang mempunyai manis yang sama macam gula putih tetapi yang rendah kalori dan bersifat nano yang halus.

Apabila bersifat nano halus maka tindakbalas baik terhadap tubuh adalah lebih cepat. Mudah serap ke tubuh dan mudah dihadam keluar melalui najis.

Gula nano boleh digunakan untuk pelbagai masakan kerana mempunyai kestabilan suhu yang tinggi. 
 
Selain itu, kadar pH gula nano pada 5.5 boleh digunakan untuk membuat jeruk atau makanan melalui proses penapaian.

Gula nano mempunyai rasa yang sedap seperti gula putih tetapi sihat tanpa bahan pengawet malah rendah kalori. Jadi, penggunaan gula nano adalah cara selamat untuk menggantikan gula putih.

Gula nano ini sesuai untuk membantu pesakit diabetes kerana tidak mengandungi bahan kimia, kalori, kolestrol dan karbohidrat yang boleh memudaratkan kesihatan. 
 
KELEBIHAN GULA NANO
- Rendah kalori
- Rendah karbohidrat
- Rasa manis seperti gula
- Tahan lama
- Stabil di suhu panas
- Sesuai untuk semua minuman dan masakan 
 
Gula nano mengandungi 99% pati ekstrak tebu dengan tesktur yang digabungkan dengan sejumlah kecil pemanis bersesuaian, formula yang dirumus khas menggunakan teknologi nano untuk menjadikan nano sugar 5 kali ganda lebih manis dan lebih selamat. 
 
Digunakan seperti gula biasa tetapi hanya menggunakan sebanyak 1/5 daripadanya. Ini bermakna hanya 1/5 kalori dan 1/5 gula di dalam diet harian anda. 
 
Gunalah gula nano untuk membantu mengurangkan pengambilan gula harian anda di samping mengekalkan rasa lazat dan kemanisan gula semulajadi. 
 
Hanya perlu menggantikan sejumlah gula putih dengan gula nano di dalam semua minuman dan masakan kita setiap hari. Rasa manisnya yang sama seperti gula putih, tidak merubah rasa manis gula. 
 
Gula nano mempunyai kemanisan 5 kali ganda berbanding dengan gula putih. Jadi, penggunaannya tidak banyak kerana 5 kali ganda lebih manis dari gula putih biasa. 
 
Gula nano juga rendah kalori dan rendah kabohidrat. Stabil pada suhu panas seperti memasak makanan dan kuih serta memanggang. Ia sangat sesuai untuk semua minuman dan masakan tanpa merubah rasanya. 
 
Penggemar makanan dan minuman manis kekal dapat merasai kemanisan yang tidak mendatangkan mudarat. 
 
Ekstrak pati tebu menjadikan kemanisan gula nano hampir sama dengan gula putih. Pemanis semulajadi yang rendah kalori dan rendah karbohidrat membantu mengawal paras gula dalam darah. 
 
Penggunaan gula nano berterusan dapat mengurangkan risiko penyakit yang berkaitan dengan gula seperti diebetis, darah tinggi, sakit jantung, kolestrol tinggi, strok dan kanser. 
 
Nano sugar dapat membantu mengawal masalah berat badan berlebihan. Sangat sesuai untuk mereka yang mengamalkan gaya hidup sihat. 
 
Dalam ertikata lain, walaupun dengan resipi yang sama, penggunaan nano sugar memberikan anda 100% kemanisan gula tanpa rasa risau dan bimbang kepada kesihatan anda dan keluarga. 
 
Menikmati kemanisan 100% dengan kadar kalori dikurangkan sebanyak 80% dan rendah Glisemik Indeks GI =14. Kadar penggunaan hanya 1 per 5 dari gula biasa tetapi memperoleh rasa manis yang sama. 
 
Secara tidak langsung menurunkan jumlah pengambilan kalori dalam gula. Mencegah lebih baik dari merawat. Hindari risiko penyakit yang berpunca dari gula putih. 

P3 Kopi Nanosweeta menggunakan ekstrak gula nano mendapat sambutan baik.

Dapatkan P3 Kopi Nanosweeta secara dalam talian. 
Mudah cepat murah. 
Klik pautan di bawah.
 

2 comments:

  1. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete