Saturday 2 February 2019

POLIS BUAT ROAD BLOCK, GURU BESAR MENANGIS

Baru baru ini YB kata saman tak ada diskaun dan mahu RM 300. YB, kau duduk di bandar. Kau nak kereta ada orang eskot sana dan sini. Minyak pun kita rakyat bayar u tahu. Gaji u pun kita bayar u tau. BUKAN MAK BAPAK KAU BAYAR KAU . Kamu bukan mentadbir di China tahu. Kamu duduk di Malaysia faham tak.

Al kisah PENING KEPALA RAMAI OCPD. Bila buat roadblock , GURUBESAR SEKOLAH TALIPON MINTAK TOLONG. Di kawasan luar bandar, bila Polis buat road block SEPARUH MURID MURID HILANG. Kerana apa , kerana ayah dan mak bawa motosikal tak berani hantar anak ke sekolah. Kerana motosikal tak ada road tax dan insuran.
Anak anak tak dapat lah ke sekolah. Bawa anak jiran lagi tumpang, satu motosikal naik 4 orang. Semua miskin dan jimat kos YB. Bukan macam kau ada driver. KANASAI PUNYA YB.

Ini perkara yang benar. Kerap berlaku di kawasan luar bandar. Ini lagi teruk .POLIS TIDAK DI BENARKAN BERI DISKAUN SAMAN. APA GUNA NYA KUASA OCPD DAN KETUA TRAFIK?

YB harus berfikir panjang . Bukan semua sekolah cerdik cerdik macam YB. Bukan semua ada dapat tender dan dapat duit penuh poket tiap tiap hujung bulan gaji.

Mohon maaf , saya bersuara untuk kebenaran dan realiti. YB cerita dari mulut parti politik dan ikut sesuka hati YB. Tuhan saja yang faham perasaan penjawat awam dan orang rakyat sekarang.

JOM KITA TUNJUK LAGI SEKALI. KASI DEPA INGAT SIKIT.
PENGUNDI SEMENYIH HARUS SEBIJAK ORANG ASLI, JANGAN KITA DI PIJAK DAN DI HINA DAN DI UGUT SESUKA HATI DI BUMI KITA SENDIRI. AYUH..... KITA HARUS MENANG KALAU YB SEMUA MASIH ANGKUH DENGAN SIKAP BIADAP MEREKA TAK PEDULI HATI RAKYAT.

Dari FB
Kuan Chee Heng
Beliau seorang aktivis masyarakat yang berjuang tanpa mengira agama, kaum dan parti.

1 comment:

  1. tau buat salah pandai la bayar... agak2 taknak kena saman takyah bagi anak bawak moto

    ReplyDelete