Tuesday 11 October 2016

Demostrasi Cara Jatuhkan Islam


Berdemostrasi cara Yahudi jatuhkan Islam. Yahudi akan menyalurkan bantuan kepada pihak yang ingin mengadakan demostrasi bertujuan supaya negara menjadi huru hara.  

Negara luar tidak dapat menjatuhkan sesuatu kuasa pemerintahan negara lain melainkan dengan bantuan rakyat negara berkenaan sendiri. Oleh sebab itu, usaha mempengaruhi rakyat dilakukan untuk melakukan sesuatu tindakan yang merugikan negara dan seterusnya menjatuhkan kuasa pemerintahan.

Di banyak negara Islam sekarang ini wujud kelompok yang mendapat sokongan pihak luar untuk menjatuhkan kerajaan. Namun begitu, pihak yang menajanya sengaja mengatakan bahawa kumpulan itu sebagai ekstrem sebagai alasan untuk campur tangan atau melabelkan penjenayah rentas sempadan. 

Maqasid syariah menatapkan sesuatu yang mendatangkan mudarat atau keburukan kepada orang ramai wajib dihentikan atau ia perbuatan haram. Sesungguhnya perbuatan berdemostrasi adalah sebahagian daripada serangan pemikiran yang dirancang dan disokong oleh Yahudi untuk meruntuhkan Islam. Sesiapa bersetongkol dengan Yahudi meruntuhkan Islam, maka dia telah melakukan dosa.

Mengapa perkara ini berlaku di negara Islam? Inilah cara dilakukan pihak tidak bertanggungjawab untuk menjatuhkan kuasa umat Islam. Mereka ingin melibat umat Islam berpecah dan bermusuhan sesama sendiri. Umat Islam akan lemah dan hilang arah jika berperang sesama sendiri.

Seluruh muslim mesti bersatu dan mengelak berpecah dalam menghadapi cabaran ditimbulkan bukan Islam. Berpegang dan terus mempertahankan agama. Jangan mudah percaya dengan dakyah musuh-musuh Islam.

Firman Allah SWT bermaksud: "Dan berpegang teguhlah kamu semua kepada tali (agama) Allah dan janganlah kamu bercerai berai." (Surah Ali Imran, ayat 103)

Hakikat sebenarnya, protes dan demontrasi tidak mendatangkan apa-apa kesan kebaikan terhadap umat Islam. Banyak keburukan timbul akibat demostrasi. 

Setiap kali melakukan demostrasi, yang ruginya umat Islam sendiri. Banyak masa dan tenaga dihabiskan berdemostrasi, sedangkan ia tidak mendatangkan apa-apa kesan kepada negara yang ditujukan bantahan itu. 

Semakin banyak demostrasi dilakukan, semakin buruk imej umat Islam. Perbuatan itu tidak ubah anjing menyalak bukit. Media Barat akan membuat liputan dari sudut negatif terhadap umat Islam.

No comments:

Post a Comment