Thursday 18 July 2019

SPIRULINA PEMAKANAN TAMBAHAN TERBAIK

Spirulina adalah organisma yang ringkas dan bersel tunggal. Alga biru-hijau ini diiktiraf secara global sebagai makanan semula jadi yang terunggul. Spirulina mendatangkan pelbagai khasiat untuk tubuh badan. 
 
Pengiktirafan terhadap spirulina:
- Makanan paling ideal untuk manusia sejagat. - Persidangan Makanan Dunia Bangsa-bangsa Bersatu.
- Makanan masa depan yang paling ideal dan sempurna. - Pertubuhan Pendidikan, Sains & Kebudayaan (UNESCO).
- Pelengkap kesihatan terbaik manusia dalam abad ke-21. - Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).
- Spirulina: Makanan untuk masa depan. - Jabatan Pertanian Amerika Syarikat (USDA).

Spirulina adalah sumber yang baik untuk:

- Protein - Ia dianggap sebagai sumber lengkap bagi protein yang berkualiti tinggi dan sering dibandingkan dengan telur untuk jumlah protein setiap gram.
- Vitamin B1 - Juga dipanggil Thiamin, vitamin ini diperlukan untuk penghadaman lemak dan protein. Ia sering diambil untuk meningkatkan tenaga, kesihatan mata, fungsi otak dan meningkatkan fungsi saraf.
- Zat besi - Spirulina adalah salah satu sumber tumbuhan terbaik untuk zat besi. Ia mempunyai unsur besi yang sangat mudah diserap yang lembut bagi sistem pencernaan.
- Kalsium - Mempunyai lebih daripada 26 kali kalsium yang terdapat dalam susu.

Spirulina adalah sumber utama nutrien vitamin B-1 (tiamin), B-2 (riboflavin), B-3 (nikotinamida), B-6 (pyridoxine), B-9 (asid folat), vitamin C, vitamin D, vitamin A dan vitamin E. 

Ia juga merupakan sumber kalium, kromium, magnesium, mangan, fosforus, selenium, sodium dan zink. Spirulina mengandungi banyak pigmen yang boleh memberi manfaat pada badan.

Kajian menunjukkan bahawa spirulina mungkin sangat membantu dalam mengimbangi gula dalam darah dan mungkin juga berkesan sebagai ubat diabetes dalam beberapa keadaan. 
 
Spirulina adalah antioksidan yang kuat. Antioksidan adalah komponen yang melindungi sel-sel kita daripada berlaku kerosakan. Amat pentinga memakan antioksidan yang cukup dari sumber semula jadi, dan spirulina adalah pilihan yang hebat.

Membantu membuang logam berat dalam badan. Spirulina boleh bergabung dengan logam berat di dalam badan dan membantu menghilangkannya. Ia juga sangat tinggi dengan kandungan klorofil, yang membantu menghilangkan toksin daripada darah dan meningkatkan sistem imun. 
 
Ketahanan otot. Spirulina diketahui meningkatkan pembakaran lemak semasa senaman. Kandungan antioksidan yang tinggi menjadikannya bermanfaat dalam mengurangkan oksidasi yang selalunya menyebabkan keletihan otot dan ketidakupayaan untuk membentuk otot dengan baik
 
KEBAIKAN KHASIAT SPIRULINA:
- Memberi tenaga lebih.
- Mengurangkan keletihan.
- Mengurangkan berat badan.
- Menguatkan sistem imunisasi badan.
- Membantu penghadaman makanan.
- Menyokong fungsi jantung
- Melancarkan fungi limpa
- Meningkatkan fungsi buah pinggang.
- Menapis toksin dalam badan.
- Mengawal keseimbangan kadar pH dalam badan
- Membantu kesihatan mata.
- Amat senang dicerna dan diserap.
- Sumber protein yang tinggi dan lengkap.
- Bersifat alkali.
- Nutrien berkepekatan tinggi.
- Kaya dengan kepelbagaian nutrisi.

- Antioksidan.

Dapatkan spirulina secara dalam talian. 
Mudah cepat murah. 
Klik pautan di bawah.

No comments:

Post a Comment