Tuesday 4 September 2018

SABUN SUSU BERAS ROSE HILANG JERAWAT

Sabun Susu Beras Rose berbeza dengan kebanyakan sabun susu beras lain. Sabun Susu Beras Rose mempunyai pelbagai kandungan extrak semulajadi 100 peratus seperti mana petua nenek moyang kita terdahulu.

Sabun Susu Beras Rose adalah salah satu sabun tradisional turun temurun dan bebas daripada paraben yang biasa terdapat dalam produk kosmetik.

Penggunaan bahan-bahan semulajadi yang telah diproses, bertindak perlahan-lahan secara berperingkat mengikut suhu badan dan kulit wajah. Pengguna dapat merasakan keselesaan, kehalusan, dan kelembapan dengan aroma ekstrak mawar.

Sabun Susu Beras Rose tercipta hasil daripada permasalahan kulit wajah atau tubuh badan di kalangan wanita mahupun lelaki yang ingin nampak bersih, cantik dan putih gebu secara semulajadi tanpa memakai sebarang kosmetik.

KELEBIHAN SABUN SUSU BERAS ROSE.
- Membantu menghilangkan garis-garis halus
- Membantu menghilangkan parut jerawat.
- Membantu merawat jerawat.
- Membantu menanggalkan bintik-bintik hitam.
- Mengecilkan liang-liang pori.
- Membantu mengurangkan kulit berminyak.
- Membantu menaikkan seri wajah.
- Memabantu mencerahkan wajah.
- Membantu mengurangkan jeragat.

Bahan utama yang terkandung dalam Sabun Susu Beras Rose:

EKSTRAK SUSU BERAS. Manfaat beras untuk perawatan, kecantikan kulit dan wajah. Kandungan beras sebagai bahan untuk perawatan kulit agar terlihat halus, lembut dan untuk menghilangkan bintik-bintik hitam pada kulit.

EKSTRAK SUSU KAMBING. Manfaat extrak susu tersebut berdasarkan hasil penelitian yang menyatakan bahwa extrak susu kambing memiliki tingkat keasaman (pH) yang mendekati pH kulit manusia sehingga sangat baik bagi kesihatan kulit manusia. Disamping itu kandungan asam dalam extrak susu kambing dapat membantu meneutralkan bakteria dan mempertahankan kelembaban kulit.

EKSTRAK MAWAR. Ekstrak bunga mawar berfungsi mengecilkan pori-pori dan mengurangi minyak berlebih pada jerawat. Selain itu, ekstrak mawar sesuai untuk semua jenis kulit dan boleh menyembuhkan pelbagai masalah kulit. Disamping itu juga, extrak mawar dapat menaikkan seri wajah.

EKSTRAK ALOE VERA. Aloe Vera kaya dengan vitamin A,C dan E serta asid folik, choline, B1, B2, B3, B6 dan B12 di samping mineral seperti kalsium, magnesium, zink, kromium, selenium, sodium dan zat besi. Selain itu, aloe vera mempunyai sifat antimicrobial yang membunuh bakteria dan cirri-ciri anti-radang yang mengurangkan keradangan kulit. Ia mempercepatkan penyembuhan kulit secara semulajadi, dan disamping itu dapat mengurangkan parut. Aloe vera adalah pelembab tetapi tidak memberi kulit rasa berminyak, jadi ia sesuai untuk sesiapa yang mempunyai kulit berminyak.

EKSTRAK LICORICE. Extrak Licorice diperolehi dari akar tanaman Glycyrhiza Glabra atau lebih dikenali dengan nama Akar Manis. Extrak Licorice juga dapat membantu mencegah pigmentasi pada kulit wajah.

VITAMIN C. Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri.

MINYAK ZAITUN. Minyak zaitun boleh Melembabkan Kulit dan meningkatkan kesihatan kulit wajah mahupun tubuh badan. Ia juga berfungsi sebagai ati-penuaan dan dapat menghilangkan garis-garis halus pada wajah. Selain itu, minyak zaitun dapat membantu menanggalkan make up di wajah dengan lebih mudah.

Jeragat terjadi disebabkan oleh sinaran ultraviolet (UV) dari cahaya matahari, pengambilan ubat-ubatan mengawal hormone dan pemakaian alat solek yang tidak berkualiti. Jadi untuk mencegah dan menghilangkan jeragat, boleh dapat Sabun Rose Susu Beras kerana terdapat ekstrak yang boleh merawat masalah jeragat secara semulajadi.

Sabun Susu Beras Rose mempunyai kelulusan KKM – NOT170902039K. Sabun Rose Susu Beras ini dihasilkan 100% dari bahan-bahan organik. Merupakan produk asli dari Malaysia. Bertujuan menjaga serta mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit. Sesuai digunakan untuk semua peringkat umur, lelaki, wanita dan kanak-kanak. 

Sabun Rose Susu Beras sesuai untuk:
- Kulit normal.
- Kulit kering.
- Kulit berminyak.
- Kulit berjeragat.
- Kulit berjerawat.
- Kulit kombinasi. 
- Kulit sensitif. 

Cara penggunaan Sabun Rose Susu Beras. 
Cuci muka tiga kali sehari. Sapukan buih-buih sabun pada wajah. Biarkan 1hingga 2 minit bertujuan supaya vitamin dan mineral dapat meresap di dalam kulit. Kemudian bilas sehingga bersih. 
 

No comments:

Post a Comment