Thursday 30 May 2019

Khasiat guarana baik untuk lelaki

 
Pokok guarana berasal di Lembah Amazon, Amerika Selatan. Biji guarana mempunyai nilai khasiat yang tinggi kaya dengan guaranin, asid amino, bahan galian, vitamin, karbohidrat, tannin dan theine. 
 
Ekstrak biji guarana digunakan dalam produk kesihatan, terutama untuk lelaki. Ia digunakan dalam bentuk kapsul, serbuk mahupun dicampur dalam produk minuman. Banyak kajian mendapati ia mampu menambahkan kesuburan lelaki. 
 
Pengambilan guarana ialah berkesan membersihkan saluran darah daripada plag kolestrol. 
 
Guarana terbukti sebagai pemberi tenaga. mencetuskan mekanisme badan untuk mengeluarkan tenaga dan menghindarkan rasa kepenatan. 
 
Untuk ibu yang mengandung, guarana dapat mengurangkan mabuk hamil dan menambahkan kandungan hemoglobin dalam darah, berfaedah untuk memastikan jumlah oksigen yang mencukupi dibekalkan kepada janin. 
 
Kepada ibu dalam pantang selepas bersalin, guarana bertindak sebagai penggalak tenaga dan mempercepatkan pembaikan tisu selepas bersalin dan mengecutkan semula rahim. 
 
Guarana juga membantu mengawal pusingan haid dan mengurangkan ketidakselesaan semasa haid seperti pening kepala, kekejangan perut, loya, bengkak dan lain-lain lagi. 
 
Guarana mempunyai kesan ke atas platlet darah. Ia dapat menghalangkan saluran darah dari tersumbat akibat pembekuan. 
 
Radikal bebas dihasilkan dalam sistem saraf, sistem imun dan sistem aliran darah. Radikal bebas ini boleh merosakkan struktur utama sel-sel badan. Guarana boleh menghalangkan radikal bebas dan mencegah berlakunya mutasi sel. 
 
Sel-sel otak boleh menyerap asid amino yang terdapat dalam guarana dengan mudah. Hasilnya dapat mempertingkatkan keupayaan otak, memperbaiki tahap kecerdikan, ingatan dan melambatkan penuaan sel-sel otak. 
 
Ia mujarab untuk merawat kesan-kesan yang timbul akibat saraf optik yang lemah dan juga angin ahmar. Ia juga dapat melegakan sakit kepala, sakit saraf, sakit sendi, lemah semangat dan simpton-simpton lain. 
 
Guarana mengandungi pelbagai jenis enzim yang dapat memperbaiki pergerakan perut dan usus, penghadaman dan penyerapan zat-zat makanan. Ia juga berkesan menghentikan sembelit dan cirit-birit. 
 
Guarana sentiasa mengaktifkan sel-sel hati untuk mencegahkan keracunan makanan, keracunan alkohol, pengerasan hati, asid lemak dan lain-lain. Ia juga berkesan bagi menghilangkan kesan peluh, jerawat, kepenatan, strok panas dan bau nafas. 
 
Guarana boleh menguatkan dinding saluran darah, menghalang plak berlemak melekat di saluran darah, membersihkan ketumpatan darah, membaiki tekanan darah, mengimbangkan glukosa dan mencegahkan penyakti kencing manis. 
 
Sistem penjanaan darah yang diperkuatkan dapat memperbaiki aliran darah, melegakan anemia dan menghindarkan kesejukan kaki dan tangan, pening, migrain dan keguguran rambut. 
 
Guarana boleh merangsangkan hati untuk menghasilkan HDL yang dapat membantu membersihkan darah yang ada dalam arteri dari kolestrol, menghindarkan rasa lemah dan mengelakkan dari cepat tua. 
 
Guarana merangsangkan metabolisma organ dalaman, menjadikan badan dan otak sentiasa dalam keadaan sihat. 
 
Tanin berkesan untuk melawaskan kencing, menguatkan fungsi buah pinggang dan mencegah bengkak-bengkak. 
 
Unsur awet muda dalam guarana sangat hebat.  Guarana mempunyai keupayaan untuk memperbaiki kekuatan badan dan keupayaan seks. Ini kerana ia mengandungi vitamin B1, zink dan arginin. 
 
Tanin berfungsi membekukan darah dan seterusnya dapat mencegahkan bengkak, bisul dan menggalakkan kadar penyembuhan yang cepat tanpa meninggalkan parut. 
 
Guarana memberi lebih tenaga, lebih kuasa imun, minda yang cerdas, semangat yang lebih baik dan badan yang lebih sihat. Jika dimakan pada waktu malam, ia dapat menguatkan nafsu seks. 
 
Kebaikan guarana: 
- Menghalang saluran darah jantung daripada tersumbat. 
- Menguatkan badan. 
- Kurangkan bengkak dan henti pendarahan luaran. 
- Penjagaan kulit dan kosmetik. 
- Menguatkan keupayaan seks. 
- Melawaskan kencing. 
- Awet muda. 
- Menguatkan sIstem imun. 
- Merendahkan kolesterol dan asid lemak. 
- Melindungi hati. 
- Memperbaiki sistem penghadaman. 
- Mengaktifkan sel-sel dan sistem saraf. 
- Memerangi radikal bebas. 
- Sumber tenaga utama. 
- Fungsi menyembuh yang unik.   
- Mencegah bengkak, bisul. 
- Memperbaiki aliran darah. 
- Melegakan anemia. 
- Menghindarkan kesejukan kaki dan tangan. 
- Mengawal keguguran rambut. 
- Membaiki tekanan darah. 
- Mengimbangkan kandungan gula dalam darah. 
- Mengawal kencing manis. 
- Menghindarkan rasa kepenatan.  
- Menambahkan kesuburan.  
- Mengurangkan mabuk hamil. 
- Menambahkan kandungan hemoglobin dalam darah. 
- Membantu janin mendapat jumlah oksigen mencukupi. 
- Mempercepatkan pembaikan tisu selepas bersalin. 
- Mempercepatkan pengecutan rahim.  
- Membantu mengawal pusingan haid. 
- Mengurangkan ketidakselesaan semasa haid. 
- Menghalangkan saluran darah tersumbat
- Meningkatkan keupayaan otak. 
- Melegakan sakit kepala, sakit saraf, sakit sendi. 
- Membantu proses penghadaman. 
- Meningkatkan kadar penyerapan zat makanan. 
- Menghentikan sembelit. 
- Mencegah keracunan makanan. 
- Menghilangkan kesan jerawat

Guarana bukan ubat. Ia pemakanan tambahan tradisional. Keberkesanan atau tindak balas berbeza-beza antara individu. Untuk kesan yang maksima, ia perlu diambil secara berterusan. 

Dapatkan produk berasaskan guarana. 
Klik pautan di bawah. 
Mudah cepat murah.

No comments:

Post a Comment