Friday 14 June 2019

BAPA MENTUA BATU API MENANTU JADI HANTU

Malang sekali, apabila ada kes yang tidak sepatut berlaku antara bapa mentua dan ibu mentua dengan anak-anak menantu. Ada yang bersifat menjadi batu api menyebabkan rumah tangga anak menjadi huru hara.

Mereka ingin runtuh masjid. Mereka melakukan pelbagai usaha agar berlaku perceraian. Adik ipar hasut mentua, ipar duai sebar fitnah, adik beradik saling umpat dan macam-macam lagi.

Malah ada sanggup melakukan perbuatan syirik menggunakan guna-guna atau khidmat bomoh untuk memisahkan suami isteri.  

Hal ini mungkin sikap benci atau tidak setuju dengan pilihan anak. Jadi, biarpun telah menjadi menantu, mereka berusaha untuk pisahkan. 

Maka itu, istilah menantu ditukar menjadi hantu, kononnya buruk sangat di mata ibu bapa terhadap pasangan anak mereka.

Ada bapa mentua menggatal dan tertarik dengan menantu perempuan. Ini dipanggil bapa mentua jahat. Bapa mentua main menantu. Bapa main isteri anak. 

Umur semakin tua, tetapi nafsu tidak kurang. Maklumlah, isteri sendiri sudah tua. Tidak menarik dan tidak seksi lagi. Maka, menantu pula yang jadi sasaran. Menantu dinodai mentua. Mereka berkongsi kasih dengan anak sendiri. Ini tabiat atau tabie dunia haiwan.

Peliknya menantu juga rela main dan lebih suka kehebatan ayah mentua. Malah ada kes menantu perempuan goda bapa mentua. Mula-mula main mata dan kemudian sentuh-sentuh. Menantu gatal dan miang.

Mungkin baginya bapa mentua lebih berpengalaman dan menarik. Ambil berat dan pandai ambil hati. Main pasti lebih lama. Ayah hebat atau papa hebat memang tidak boleh ditolak nafsu ghairah. 

Muda belum tentu gagah. Hal ini perlu disedari para suami tenteng kehendak seks isteri masing-masing. Jangan pandang mudah hal ini. 

Suami perlu berusaha jadi lelaki sejati idaman sang isteri. Jangan cepat tewas di ranjang. Itu tugas suami melayan kehendak batin isteri. Pasti isteri tidak cari yang lain.

Dunia sudah terbalik. Agaknya inilah di antara tanda dunia sudah hampir kiamat. Mereka tidak kenal halal haram. Mereka suka daging busuk sedangkan gulai dan masakan yang enak ada tersedia.

Ada juga kes menantu lelaki tertarik dengan emak mentua. Ibu mentua dan menantu sama-sama kemaruk seks atau gila seks dan terjadilah apa yang tidak sepatutnya berlaku. Bini yang masih muda tidak pula timbulkan ghairah di matanya. 

Mungkinkah pengalaman ibu mentua menjadi penentu? Inilah akibat nafsu dikuasai iblis. Nafsu jadi raja, fikiran tidak berfungsi lagi.

Sebab itu, perbuatan zina menjadi-jadi. Inilah gambaran ketika Rasulullah Israk Mikraj yang mana baginda melihat sekelompok manusia suka makan bangkai, sedangkan ada daging halal untuknya. Hanya manusia gila sanggup melakukan perbuatan itu. 

No comments:

Post a Comment