Wednesday 5 February 2020

AK 20 - MAKLUMBALAS PANTAS KUMPULAN PENGURUSAN AKSB

Peristiwa 06 Feb 2020.

02.12 pagi
- Hantar whatsapp kepada bekas Ketua Jabatan Operasi AKSB, Mohd Safrurazi Salleh yang kini menjawat jawatan Ketua Jabatan Kualiti berkaitan masalah gangguan air. Pegawai yang banyak membantu sebelum ini semasa menjadi Ketua Jabatan Operasi. Beliau satu-satunya pegawai Kumpulan Pengurusan AKSB yang ambo ada nombor telefon. Sebenarnya ambo tidak pernah berjumpa dengan beliau.

03.01 pagi
- Safrurazi membalas whatsapp, saya cuba push jajahan utk hantar air dgn tanker.

06.29 pagi
- Menerima whatsapp daripada Pemangku Ketua Jabatan Operasi, Wan Khairuddin Wan Omar, Mohon jasa baik tuan kepilkan alamat lengkap supaya senang staff saya ke premis tuan dan mengenalpasti masalah/punca masalah.
- Beliau memberi nombor telefon Pengurus Jajahan Kota Bharu Timur, Shahrir.
- Beliau memaklumkan mendapat nombor telefon ambo dari Tuan Mohd Noor Tuan Yahya, staff di AKSB yang ambo hantar whatsapp kepadanya mengenai masalah bekalan air yang dihadapi. Terima kasih Tuan Noor telah majukan perkara itu kepada Khairuddin.
- Khairuddin memaklumkan pukul 09.00 pagi dijangkan lori tangki air akan sampai.

Ambo menulis "AK" ini sebagai pengkongsian mengenai urusan dan pengalaman berkaitan masalah bekalan air dengan AKSB. Ia diharapkan menjadi dokumentasi untuk dijadikan rujukan.

Siri 1 dicatatkan pada 19 Mei 2019 dengan tajuk Tidak Pernah Gagal Hantar Bil Air. Bermula tarikh itu sehingga 'siri' ini sudah ada 20 tajuk diutarakan.

Whatsapp Khairuddin, Tuan aktif blog yer. Bagus tu

Ya... memang ambo menulis blog, tetapi tidaklah aktif sangat. Menulis sekadar untuk berkongsi cerita.

Apapun, terima kasih kepada Safrurazi dan Khairuddin yang memberi maklumbalas dan kerjasama awal pagi.

09.41 pagi. 
Pengurus Besar AKSB, Datuk Ir Dr Azuhan Mohamed menelefon ambo. Panggilan atau percakapan selama 19 minit 50 saat memberi peluang kami saling bertukar pandangan berkaitan halatuju AKSB dan masalah yang dihadapi pengguna air.  Perbualan berlangsung mesra biarpun pada peringkat awal agak 'tegang'. Semoga 'persahabatan' dapat memberi manfaat kepada kedua-dua belah pihak. Terima kasih Datuk. 

10.10 pagi. 
Pergi ke tempat tangki statik untuk memastikan kehadiran lori tangkai air. Lori tangki air telah sampai dan proses memindahkan air sedang berlangsung. Lori dikatakan telah sampai pukul 09.45 pagi ketika ambo sedang bercakap dengan Datuk Pengurus Besar. 

10.19 pagi - 10.32 pagi. 
Menghantar whatspp kepada Khairuddin, Datuk Pengurus Besar, Safrurazi dan Mohd Noor mengenai lori tangki air telah sampai. Juga ucapan terima kasih kepada mereka semua. 

11.00 pagi. 
Mula tugas memunggah air dari tangki statik ke rumah. Punggah ulang alik menggunakan motosikal mengambil masa 40 minit untuk memenuhi keperluan terdesak. Akan sambung pula petang atau malam ini. 

01.15 tengah hari. 
Dapat mandi setelah tertangguh dua hari. 

Terima kasih semua. 

No comments:

Post a Comment