Tuesday 4 February 2020

AK 18 - HARAPAN KEPADA PENGURUSAN BAHARU

Melawat laman sesawang Air Kelantan Sendirian Berhad (AKSB) ada memaparkan senarai kumpulan pengurusan baharu yang diketuai Datuk Ir Dr Azuhan Mohamed sebagai Pengurus Besar. Selain mendapat Pengurus Besar baharu, terdapat penyusunan semula pegawai-pegawai sedia ada berkhidmat di AKSB.

Bila dilakukan perlantikan kumpulan pengurusan baharu ini dibuat tidak diketahui. Namun, beberapa bulan sebelum ini ada terdengar mengenai perkara itu. Kalaupun bukan beberapa bulan, sekurang-kururangnya sebulan itu boleh dianggap sebagai pasti.

Daripada dengar-dengan cakap orang ramai, kumpulan pengurusan ini dikatakan yang terbaik dengan Pengurus Besar dikatakan individu berpengalaman luas dalam pengurusan air.

Banyak pihak berharap agar kemelut masalah air di Kelantan dapat diselesaikan atau sekurang-kurangnya menjadi lebih baik berbanding sebelumnya.

Rata-rata rakyat ditemui meletakkan harapan tinggi kepada kumpulan pengurusan baharu ini.

Setelah sekurang-kurangnya sebulan berlalu, tidak dilihat kemajuan yang berlaku. Masalah bekalan air berlarutan dan di sesetengah tempat semakin kritikal.

Harap pihak AKSB terus bertindak dan mencari jalan terbaik untuk mengatasi masalah gangguan bekalan air kepada pengguna. 

No comments:

Post a Comment