Gegak gempita seluruh alam
memperkatakan tentang gangguan bekalan air dan kegagalan Syarikat Air Kelantan
Sendirian Berhad (AKSB) menyediakan perkhidmatan kepada pengguna sedia ada,
AKSB tanpa segan silu mengadakan PROMOSI SAMBUNG BAHARU & KEMPEN SAMBUNG
SEMULA BEKALAN AIR.
Inilah dikatakan tidak sedar keupayaan
diri, tetapi berlagak seperti hebat sangat. Kalau pelanggan sedia ada tidak
mampu disediakan berkalan air secukupnya, tentu sekali kalau ditambah lagi
pengguna baharu, keadaan akan menjadi lebih teruk lagi.
Apakah strategi pemasaran AKSB
sebenarnya. Adakah mereka ingin terus dipersalahkan dengan kegagalan
menyediakan perkhidmatan? Adakan AKSB berasa lebih hebat di mata rakyat apabila
saban hari menerima aduan dan rungutan daripada pengguna yang rasa kecewa dengan
perkhidmatan yang disediakan?
Atau, adakah AKSB memang terdesak untuk
mendapat wang dengan cara menambah bilangan pengguna berdaftar agar dapat memunggut
bayaran sewa meter air walaupun air tidak dibekalkan?
Kepada pihak pengurusan AKSB, janglah duduk
tambah dosa. Kalau tidak mampu menyediakan perkhidamatan terbaik kepada pengguna
sedia ada, jangan pula menawarkan perkhidmatan kepada yang baharu.
Sikap pengurusan AKSB ini umpama seperti
yang dilihat oleh Rasulullah SAW ketika Israk Mikraj yang mana baginda melihat orang
yang tidak larat untuk memikul bebanan, tetapi masih terus menambah bebanan itu.
No comments:
Post a Comment