Saturday, 25 May 2019

AK 13 - 10 TAHUN HADAPI GANGGUAN BEKALAN AIR


Masalah gangguan bekalan air dihadapi pengguna di Kelantan telah berlarutan sejak puluhan tahun lalu. Mereka sudah lali dengan masalah berkenaan. Kebanyakan mencari altenatif lain menggunakan air telaga atau boring.

Ada pengguna yang telah berdepan masalah bekalan air lebih 10 tahun. Jadi, jika ada yang baharu berdepan dengan masalah gangguan bekalan itu, anda sebenarnya baharu 'belajar' mengenai erti deritanya apabila berdepan masalah gangguan bekalan air.

Air Kelantan Sendirian Berhad (AKSB) sebagai pengendali operasi merawat dan membekalkan air bersih pula telah lali dengan macam-macam tomohan dan kata nista daripada pengguna air.

Satu sifat 'terpiji' staf AKSB ialah tahan dikeji dan dimarah. Mereka tidak peduli apa orang kata. Hanya mereka sahaja tahu masalah sebenar dalam pengurusan AKSB.

Mereka telah berusaha yang terbaik, tetapi hasil tetap tidak memuaskan. Politik dalaman AKSB tidak pernah sunyi. Yang jadi mangsa adalah pengguna.

Pengguna berhak menzahirkan rasa marah terhadap pengurusan AKSB apabila tidak mendapat bekalan air seperti sepatutnya. Manakala pihak pengurusan AKSB pula sekadar menelan apa yagn dilontarkan kepada mereka. Mereka terpaksa melalui situasi itu, kerana itulah tempat mencari rezeki.

No comments:

Post a Comment